tankar!

varför får man alla jävla tankar på kvällen, varför känner man sig så jävla ensam på natten?,
jag tror nog att det är så här för mig, på dagarna är jag med massa folk och är inte ensam alls och sen på
kvällarna/nätterna är jag helt själv, bara musik, stänger jag av så är det helt tyst, jag är rädd för ensamheten, men det kan va skönt ibland oxå, men inte när tankarna tar över då är det som värst, usch, hatar det!,

just nu sitter jag här och tänker att jag kan så sjukt bra vissa dagar, det har jag gjort dom senaste dagarna, men just nu så vet jag inte om jag mår bra eller dåligt, joo jag mår nog ganska bra endå mot vad jag har gjort den senaste tiden, men saker börja gå över för mig och jag lever för nuet och inte för det som har varit, för skulle jag bara tänka på det som varit så skulle jag nog aldrig kunna gå vidare, jag kämpar varje dag för att må bra, och ibland så orkar man inte kämpa och då är det såna dagar man bara vill sova bort, vissa dagar kan man vakna med ett leende och må bra, och det har jag gjort det senaste tiden, och det är riktigt skönt, tror att när det är som mörkast så blir det ljusare, men som jag säkert skrivit här för så ska man ju aldrig ångra något som har fått dig att le, och jag kan tänka ibland att det saker som har fått mig att le har även fått mig att må dåligt, så varför ska jag då inte ångra det?,  men som sagt, men får väl inte tänka så mycket,

sen kan jag även säga så ingen perfekt, inte jag häler, och det vet jag om själv, man lär sig sina misstag även jag mina! och det är så livet går ut på annars så lär man sig aldrig, jag vet att jag har gjort mina, men även ni gör era misstag, jag kan lika väl ha gjort misstag som jag verkligen ångrar som jag gjorde när jag va mindre, men det är inget jag kan ändra på idag, så jag tycker allvarligt, sluta tryck ner folk hela tiden, tycker ni inte om dom, men hål det för er själv,  så sliper man massa onödigt bråk, allvarligt jag är så trött på allt bråk som är hela tiden, bättre att låta folk göra sina misstag, för dom lär sig nån gång, tryck inte ner folk direkt för det,

jag har lärt mig att man aldrig ska ha förväntingar över nåt, för då blir det bara dåligt typ kanske inte alltid,
men det har blivit så för mig några gånger,  jag har lärt mig av det, därför har jag aldrig förväntingar,
utan vill nån planera nåt med mig visst då kan jag planer mig jag förväntar mig aldrig att det ska ske,
för då blir man bara besviken över det, jag har även slutat öppna mig för alla så fort jag tror dom värkar "bra" eller man tror att man ska ha kontakt med dom jämt, för tillslut så sviker dom endå, nu säger jag inte att alla gör det, finns även bra folk oxå, specielt dom få vännerna jag har, för dom litar jag verkligen på och kan säga allt till, jaa jag har få vänner, men känner att det är bättre att ha få vänner en ha massa som man knappt kan lita på eller vet vart man har dom, mina vänner vet jag vart jag har dom, sen så finns det en del som jag inte har kontakt med längre, som jag kan sakna ibland, men även där har jag lärt mig mina misstag av att öppna mig väl,
men jag är en sån person att jag öppnar mig så lätt och har inte ont av att prata om saker utan tycker det kan va skönt ibland, men ibland får man akta sig, även jag!,

jag vet inte om du läser min blogg längre, vet inte ens om du tänker på mig överhuvudtaget längre,
jag ska säga dig att jag tänker på dig ofta, men jag hör inte av mig längre, för jag tröttna på att alltid få höra av mig och alltid säga till dig "finns för dig" när du aldrig säger det till mig, när du visste att jag mådde dåligt, du visste vad jag ville, men du vissa mig ingen respekt, utan du tog mig när ingen fanns till för dig när du inte hade nån att vända dig till då kom du till mig, för du visst att jag alltid fanns för dig dag som natt, men efter ett tag så sluta även jag med det, tröttna helt enkelt att bli behandlad så av dig, men vet inte varför och jag tänker inte ens fråga dig varför, för du kommer med ursäkter hela tiden, visst kan man ha ursäkter det kan alla ha, men man vet när det blir för många, det funkar inte så, varje dag tänker jag ska jag höra av mig, men sen så tänker jag varför skulle jag, när du lika väl kan höra av dig, du sa " vi ses snart", jag fick förhoppningar, men dom blev inte långvariga innan jag insåg att att det du sa va en lögn, jag trodde verkligen jag hade en bra vän för livet, men jag vet att hade vi varit vänner så hade du brytt dig mer, du hade vissat mig lite respekt, du gjorde det ett tag kunde lixom prata med dig och säga saker och du verkade förstå och du gjorde mig glad, men sen så blev du nån helt annan, och då försvan mitt förtroende totalt, vet att man glider i från varnadra det gör alla men inte efter några månader, det tycker inte jag, men sen vet jag inte vad du tycket, och jag anntar att du vet att det är dig jag menar om du läser, och då kan du ju höra av dig och säga till mig VARFÖR det blev så här? varför skulle jag förlora dig så hårt som jag har gjort, du kanske inte tror att du betyder nåt, men det ska jag säga från mitt hjärta du betyder otroligt mycket, men jag är trött på att hoppas, kämpa för nåt som du inte ens kan säga är värt att kämpa för, jag vet att jag sa till dig att vill man nåt här i livet eller vill ha nåt som man inte kan få då ska man kämpa, men jag hade nog fel, för jag orkar inte kämpa mer!, men hör av dig så jag vet...

även måste säga tack till min familj som alltid ställer upp, utan er skulle nog jag inte kommit så långt med allt som jag har gjort, även tack till mina underbara vänner som alltid ställer upp och finns för mig när jag behöver dom som mest, <3

jag vet att detta blev ett sjukt långt inlägg, men läs om ni orkar,
orkar ni inte, ja då är det upp till er!, och om ni har nåt som ni stör er på eller nåt som ni bara vill säga
så va inte räddda för kommentera, jag tar inte åt mig utan jag kan svara på det ni undrar eller har åsikter om, även om jag vet att det kanske inte är många som läser detta för att det blev så långt eller läser min blogg överhuvd taget, men det kanske är lika bra ;p haha ,

nee, men det va lite natt tanker detta, och nu ska jag sova, för i morgon har jag fullt upp, sen blir det
ut gång med söta folk och sen på söndag ska jag nog träffa andreas en sväng, trevligt! :)

aja!

ha det sjukt bra nu och ta vara på det ni har innan ni förlora det, och tryck aldrig ner nåt utan tala till dom så
kanske dom kan ändra på sig eller så håler du det för dig själv och går vidare i livet,

alla kärlek till alla som läser <3

over and out <3



"det är han jag lever för <3"

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja det va ett långt inlägg

men jag älskar dig..<3 Pusss

2011-01-21 @ 17:07:00
Postat av: emilia

Det är bra att skriva av sig ibland, man mår oftast lite bättre av det. :)



jag orkade iaf läsa allt ;)

2011-01-23 @ 12:12:54
URL: http://eemiliiaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0